دانستی و مطالب

هانا رایچ اولین خلبان حرفه ای زن جهان

هانا رایچ اولین خلبان حرفه ای زن جهان

هانا رایچ ( Hanna Reitsch) خلبان اهل آلمان و در یک دوره زمانی خلبان مخصوص آدولف هیتلر پیشوای آلمان بود.

او تنها زنی بود که نشان صلیب آهنی درجه یک و نشان سینه ترکیبی خلبانی و رصد طلایی با الماس نیروی هوایی آلمان را در جنگ جهانی دوم دریافت کرد. او بیشتر به خاطر پرواز و فرودش در سنگر مخصوص هیتلر در برلین در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم در میان محاصره شدید ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی شهرت دارد. او اولین خلبان زن در جهان بود که با بالگرد، هواپیمای با نیروی راکت، هواپیمای جت و همچنین با گلایدر بر فراز کوه‌های آلپ، پرواز کرد. او بیش از چهل رکورد جهانی پرواز در زمینه ارتفاع و مدت زمان پرواز قبل و بعد از جنگ جهانی ثبت کرد و برخی از رکوردهای پرواز او با گلایدر تا امروز نیز پابرجا هستند. او نخستین زنی بود که با بالون از کوه‌های آلپ گذشت، نخستین خلبان زن و نخستین زن جهان بود که در سال ۱۹۳۶ میلادی با بالون ۳۰۵ کیلومتر و به مدت بی‌سابقه ۵ ساعت و نیم بالای زمین ماند.

زندگی حرفه‌ای هانا رایچ:

پدرش پزشک بود و می‌خواست که او هم کار او را ادامه دهد اما خودش از کودکی فقط عاشق پرواز بود. می‌گفت: «بچه که بودم بارها دست‌هایم را باز می‌کردم که از بالکن پایین بپرم. خیلی وقت‌ها تکلیف‌های مدرسه را بالای بلندترین درخت خانه‌مان انجام می‌دادم.»

هانا رایچ ۲۰ ساله بود که پروانه سکانداری بالون و خلبانی هواپیما را در برلین به دست آورد و یک سال بعد با یک گروه پژوهشی نیروی هوایی آلمان به برزیل و آرژانتین رفت. از همان هنگام بود که پزشکی را کنار گذاشت و همه وقت و زندگیش را صرف پرواز کرد.

رایچ، فون گرایم را با یک هواپیمای فیزلر فی ۱۵۶ در بین پدافند هوایی شدید ارتش سرخ، با پرواز در ارتفاع پایین در محلی به نام تیرگارتن(باغ حیوانات) در نزدیکی دروازه براندنبورگ در برلین فرود آورد. پای فون گرایم در این پرواز به علت اصابت گلوله شوروی‌ها زخمی شد. پس از فرود، رایچ و فون گرایم به محل سنگر پیشوا رفتند تا در آنجا هیتلر رسماً فون گرایم را به مقام فرماندهی نیروی هوایی آلمان که در آن زمان به غیر از یک نام چیز دیگری نبود و عملاً هواپیمایی در اختیار نداشت، ارتقاء دهد. در هنگام بمباران شدید سنگر پیشوا توسط شورویها، هیتلر یک ویال حاوی سم به فون گرایم و یکی دیگر نیز به رایچ داد. رایچ، سم را با رغبت پذیرفت و کاملاً آماده بود تا در کنار پیشوا در برلین کشته شود.[۵] با دستور هیتلر، رایچ، فون گرایم را در عصر روز ۲۸ آوریل ۱۹۴۵، ساعاتی قبل از سقوط برلین، با هواپیما زیر آتش سنگین پدافند هوایی کمونیست‌ها از شهر خارج کرد تا این آخرین پرواز هواپیمایی آلمانی در جنگ جهانی دوم از برلین باشد.

تصویر رایچ در سال ۱۹۴۱ در مراسمی که آدولف هیتلر پیشوای آلمان در حضور هرمان گورینگ فرمانده نیروی هوایی آلمان، نشان صلیب آهنی درجه دو را به او اعطا کرد.

پس از جنگ

رایچ و فون گرایم توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شدند. فون گرایم در بازداشت خودکشی کرد و رایچ یک سال و نیم زندانی بود. در این مدت پدرش، مادر و خواهر و فرزندان خواهر او را کشت و بعد خودکشی کرد. رایچ پس از مدتی به دنیای خلبانی بازگشت و توانست افتخارات جدیدی کسب و رکوردهای جدیدی ثبت نماید.

او ۵ سال پیش از مرگش تابعیت آلمانی‌اش را ترک کرد و به تابعیت اتریش درآمد.

mohammadAli Mehri

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

7 دیدگاه در “هانا رایچ اولین خلبان حرفه ای زن جهان

  1. sikis izle گفت:

    A round of applause for your blog post. Really looking forward to read more. Cool. Star Hilly Foley

    1. mohammadAli Mehri گفت:

      happy to hear that

  2. film گفت:

    There is certainly a great deal to know about this subject. I love all the points you made. Tess Fields Quillon

  3. film گفت:

    Cons: Heavier than roadway and also physical fitness bikes. Nissie Ryon Geis

  4. film گفت:

    I am genuinely grateful to the owner of this web site who has shared this enormous article at at this time. Alex Dion Eustazio

  5. film گفت:

    Please check out the web pages we adhere to, like this a single, because it represents our picks from the web. Annie Flem Nella

  6. mohammadAli Mehri گفت:

    thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *