مطالب

امن ترین صندلی هواپیما کدام است؟

امن ترین صندلی هواپیما کدام است؟

حتما زمانی که سوار هواپیما شده اید حداقل یک بار از خودتان پرسیدید کدام صندلی در هواپیما امن ترین صندلی ، یا به قولی گل هواپیماست؟ صندلی ای که در صورت رخداد حادثه کمترین آسیب را ببیند. این موضوع جزو قدیمی ترین دغدغه های مسافران هوایی است. از زمانی که هواپیما مسافر بری در صنعت هواپیمایی شکل گرفته تا امروز ، یکی از سوالات اینه که کدام صندلی امنیت و راحتی بیشتری داره؟

امروز در این مقاله قراره صندلی های هواپیما را بررسی کنیم تا به بهترین صندلی برسیم.

آیا صندلی ایمن در هواپیما وجودداره؟

سوال اینه که آیا صندلی ایمن در هواپیما وجوددارد؟ و اگر وجود دارد کدام صندلی است؟ جواب واحدی برای این سوال وجود نداره چون شکل و ساختار سانحه های هوایی یکسان نیستن. مثلا حادثه در کدام فاز پرواز اتفاق بی افتد، یا تایپ و مدل هواپیما، فرم ضربه به هواپیما ، شرایط آب و هوا و… روی این موضوع تاثیر میگذارد اما از نظر تاریخ حوادث و تعداد آسیب دیدن صندلی در حادثه های مختلف میتوان نتیجه گرفت کدام صندلی از بقیه بیشتر آسیب میبیند.

امنترین صندلی هواپیما در باور های عمومی

در باوری که بین مردم در جامعه وجود دارد امنترین صندلی ها در کنار راهرو قرار دارد، چرا که در زمانبحرانی راحتتر میتوانید وارد راهرو بشوید و از هواپیما خارج شد اما آمار نکته ی متفاوتی را نشان میدهد.

طبق مطالعه ای که مجله ی تایم روی 17 تا هواپیمای حادثه دیده در 35 سال گذشته انجام داده است. ، به این نتیجه رسیده است صندلی هایی که در یک سوم عقب هواپیما قرار دارند ایمنی بیشتری نسبت به بقیه ی صندلی ها دارند ، و آمار تلفاتی کمتری نسبت به بقیه ی صندلی ها دارند.

برای رزرو پرواز تفریحی رو کلمات ابی کلیک کنید.
ایمنترین صندلی هواپیما

در هواپیماهایی که سه ردیف صندلی دارند کدام ردیف انیت بیشتری دارند؟

طبق گزارشات و تحقیقات مجله ی تایم صندلی هایی که در ردیف وسط قرار دارند امنیت بیشتری نسبت به صندلی های کنار راهرو و پنجره دارند. آمکار تلفات صندلی های کنار راهرو د ر هواپیما حدود 44% و صندلی های وسط حدودا 28% بوده که تلفات کمتری نشان داده شده است.

قانون 5 یا 7 صندلی در هواپیما

دولت آمریکا روی 500 حادثه ی هوایی از سال های 1993-2000 باعث شده نظریه ی قانون 5 یا 7 صندلی شکل بگیرد. و نشان داده است مسافرینی که از حادثه ها جئن سالم بدر بردند نهایت فاصله هایشان 5 تا 7 صندلی بادر خروجی فاصله داشته است. 

نتیجه گیری

براساس تحقیقات امنترین صندلی در هواپیما وجود ندارد. نوع حادثه تعیین میکند کدام صندلی ایمنتر است.

mohammadAli Mehri

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *