دانستی و مطالب

نکات جالب راجع به کادر پرواز

مهمانداری پرواز کرو پروازی کادر پروازی

نکات جالب در باره ی کادر پرواز

همه ی شغل ها یک سری نکات جالب و یک سری نکات منفی دارن ، خلبانی و هوانوردی هم از این قائده مستثنی نیستن. امروز تو این مقاله قراره باهم نکات جالب و عجیب راجع به کادر پرواز رو بررسی کنیم

1. غذای خلبان ها

غذای خلبان ها باید باهم متفاوت باشه دو خلبان اجازه ندارند از یک نوع غذا بخورن ، علت متفاوت بودن غذای خلبان ها ازهم اینه که اگه غذا مسموم بود هر دوخلبان باهم مسموم نشن و اگه یکی از خلبان ها مسموم شد اونیکی خلبان هوایپیما رو هدایت کنه.

غذای خلبان ها ، نکات جالب از کادر پروازی

2. اتاق استراحت مهماندارها

دربرخی از پرواز ها که پرواز طولانیه بعضی از هواپیما ها اتاق کوچکی برای استراحت خدمه وجود داره یا با پرده بخشی از فضای داخل کابین انتهای هواپیما رو از کابین اصلی جدا کردن و مهماندار ها ، خلبان ها و در کل کرو پروازی میتونن اونجا استراحت کنن.

اتاق استراحت مهماندار های هواپیما

3. ریش خلبان ها

بسیاری از ایرلاین ها در رابطه با ریش خلبان ها قوانین سختی دارن و اجازه نمیدن خلبان ها ریش بذارن یا ریششون بلند بشه، دلیلش هم اینه که اگه ریش از یه حدی بلند تر باشه در شرایط بحرانی ماسک اکسیژن درست روی صورت قرار نمیگیره و این باعث میشه اکسیژن رسانی خوب و درست انجام نشه و اگه اوضاع وخیم بشه خلبان هایپوکسیا میشه ، هایپوکسیا یعنی بیهوشی در اثر کمبود اکسیژن که منجر به مرگ هم میشه.

 

برای خرید هواپیما کنترلی روی کلمه ی هواپیما کنترلی کلیک کنید 

4. موسیقی گوش دادن خلبان

خلبان ها اجازه موسیقی گوش کردن درطول پرواز رو ندارن و فقط اجازه دارن به ارتباط رادیویی خود با برج مراقبت و دیگر هواپیماها گوش بدن.

خلبان ها نباید موسیقی در طول پرواز گوش کنن

5. تمدید مجوز

خلبان ها هر 8 ماه یک بار به شبیه ساز پرواز میروند و مدرکشون رو تمدید میکنن ، ممکنه این شبیه ساز در کشور خود اون خلبان نباشه و خلبان ها برای تمدید مدرکشون به کشور های دیگه میرن.

 

در آخر هم باید بگم اگه برای فرزندان دلبنتون هدیه لازم دارید یا برای تولد عزیزانتون کادو میخواید حتما روی هواپیما کنترلی کلیک کنید و به عزیزانتون یک کادو لاکچری بدید.

mohammadAli Mehri

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *