مطالب

پرواز تفریحی

پرواز تفریحی

امروزه پرواز یکی از زیباترین تجربه هاییست که میتوانید آن را تجربه کنید. پرواز با هرروشی لذت و تجربه ی متفاوتی دارد.  در این مقاله قراره بررسی کنیم پرواز تفریحی چیست و به چه روش هایی انجام میشود؟

پروازتفریحی چیست؟

پرواز تفریحی به پروازی گفته میشود که با هواپیما های کوچکتر انجام میشود، و مانند سفر با هواپیما های مسافر بری نیست ، چرا که شما هم در پرواز نقش دارید و با کمک خلبان میتوانید تا حدودی حس پرواز کردن را تجربه کنید و با پرواز هواپیما مسافربری بسیار تفاوت دارد.

هواپیما تفریحی | پرواز تفریحی
هواپیما ی اسکایتن Skyeton

با چه هواپیماهایی در ایران میشود پرواز تفریحی رفت؟

در ایران ما مشکل محدودیت وسیله های پروازی داریم و مثل کشورهای دیگر امکان داشتن جت هاس شخصی سبک به بالا و تعداد بیشتر از دونفر را نداریم. هواپیما های شخصی ایران معمولا آلترولایت (فوق سبک ) هستن بجز هواپیما وسیله های دیری هم برای تجربه ی فوق العاده ی پرواز وجود دارد.

خب حال بریم سراغ انواع وسیله های پرنده ی تفریحی

  1. هواپیما های فوق سبک دو نفره مثل هواپیمای اسکایتون (Skyeton) ،آیکاروس (ikarus C42B) ، Savannah ، Land Africa،  Jabiru J170 ، A22 Foxbat هستند که میتوانید از طریق رزرو پرواز تفریحی سایت ایلاکپتن با بهترین امکانات با تمام این هواپیما ها پرواز کنید، و لحظات فراموش نشدنی ای را در ذهن ثبت کنید.
  2. جایروکوپتر Gyrocopter یکی دیگر از پرنده های دونفره ی هیجان انگیز برای پروازتفریحی است .
  3. پالاگلایدر ، چتر بازی و پرواز با چتر یکی از تفریحات و ورزش های بسیار جسورانه است ، و لذتی بسیار متفاوت به شما میدهد. در چتر بازی شما با محیطی باز روبه رو هستید و چیزی همانند کاکپیت هواپیما دور شما را احاطه نکرده و تجربه ی بینظیری به شما میدهد.
  4. بالن ، بالن سواری بسیار پرواز خاص ، متفاوت وزیبایی است. بسیاری آن را آرامش بخش و رویایی توصیف میکنند. پرواز با بالن میتواند جزو بهترین خاطره ی شما باشد.
آیکاروس (ikarus C42B) | پرواز تفریحی
آیکاروس (ikarus C42B)

آیا پرواز با پرنده های بالا محدودیت سن و وزن دارند؟

بله ، برخی از پرنده های بالا محدودیت سن و و وزن دارند که برای اطلاعات بیشتر روی کلمه ی رزرو پرواز تفریحی کلیک کنید و خلبان مورد نظرتان راانتخاب کنید تا از شرایط پرواز و محدودیت های پروازی مطلع شوید.

امکان رزرو پرواز تفریحی برای مناسبت های خاص وجوددارد؟

بله ، شما میتوانید هر کدام از پرواز های بالا را رزرو کنید و دوستان و عزیزانتان را با آن سوپرایز کنید. میتوانید بعنوان کادوی تولد یا سالگرد ازدواج به عزیزانتان پرواز تفریحی هدیه دهید. امروزه جشن تعیین جنسیت جنین بسیار ترند شده است ، شما میتوانید به یکی از دوستان ، اشنایان یا اعضای خانواده ی خود بگویید تا جنسیت فرزند عزیزتان را از دکتر بپرسد و به شما نگوید ، و با ما هماهنگ کند تا دود رنگی همرنگ جنسیت فرزندتان را به هواپیما متصل کنیم و آسمان را با دود رنگی صورتی یا آبی برایتان رنگی کنیم ( البته شما یا همسرتان یا دوستتان که هماهنگی هارا انجام داده هم میتوانید در هواپیما همراه با خلبان پرواز کنید) و زیباترین ، خاص ترین و هیجان انگیزترین خاطره ی ممکن را برایتان ثبت کنیم. حتی برای فیلم فرمالیته ی عروسی میتوانید از پرواز ها استفاده کنید و کلیپ منحصر بفردی داشته باشید. شما میتوانید در مناسبت های دیگر هم از این امکانات بهترین استفاده را بکنید.

 

Savannah هواپیما ساوانا | پرواز تفریحی
savannah ساوانا

امکان فیلم و عکس برداری در پروازهای تفریحی وجود دارد؟

بله، امکان تصوی برداری برای شما وجوددارد شما با توجه به امکانات خلبان ها میتوانید از دوربین خلبان ها یا دوربین و تلفن همرا خودتان برای ثبت دائمی این تجربه ی لذت بخش استفاده کنید.

پروازها ی تفریحی محدودیت جنسیت دارند؟

خیر ، پرواز های تفریحی هیچ گونه محدودیت سنی ای ندارند ، هم بانوان هم آقایان میتوانند از پرواز های تفریحی لذت ببرند.

پرواز های تفریحی امنیت دارند؟

بله ، پرواز های تفریحی مجموعه ی ایلاکپتن از امنیت بالایی برخوردار هستند ، اکثر پرنده ها دارای چترنجات کمکی و بیمه ی پرواز دارند ، خلبان های مجموعه ی ما بسیار با تجربه هستند و تمام پرنده ها قبل از پرواز توسط متخصصین چک میشوند.

Paraglider | پالاگلایدر | پرواز تفریحی مجموعه ایلاکپتن
Paraglider | پالاگلایدر

پرواز تفریحی رزرو میخواهد؟

بله شما باید حداکثر سه روز قبل از پرواز ، پروازتان را رزرو کنید. تا هم خلبان هم پرنده در روز مورد نظر شما آماده باشند.

آیا آب و هوا در پرواز های تفریحی تاثیر دارند؟

بله ، آب و هوا بسیار در پرواز های تفریحی تاثیر دارند، و اگر هوا بد باشد حتی منجر به کنسل شدن پروازتان و موکول شدن پرواز به روز دیگری میگردد ، از انجایی که ممکن است شما در شهری که پرواز رزرو کردید سکونت نداشته باشید و محدودیت زمانی داشته باشید قبل از رزرو پرواز آب و هوا را حتما چک کنید.

balloon | بالن در پرواز تفریحی ایلاکپتن
balloon | بالن

چه کسانی نمیتوانند پرواز تفریحی بروند؟

اقرادی که فوبیای پرواز و ارتفاع ، فوبیای فضای بسته ، پنیک ، ناراحتی قلبی عروقی و… دارند یا جراحی بسیار سنگین انجام دادند، وزن بسیار بالا یا سن بسیار پایینی دارند. نباید پرواز تفریحی انجام دهند.

چگونه میتوان پرواز تفریحی رزرو کرد؟

شما میتوانید وارد سایت ایلاکپن شوید و روی گزینه ی پرواز تفریحی کلیک کنید ، خلبان مورد نظررا انتخاب کرده و باقی مراحل را طی کنید.

mohammadAli Mehri

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *